وی پیمنت

گوگل ادوردز

 

گوگل ادوردز سیستمی است که گوگل برای یاری رساندن به شما در بازاریابی محصولات یا ارائه خدمات در موتور جستجوی گوگل و سایت‌های وابسته به آن ارائه می‌کند. در این کار از آگهی متنی استفاده می‌شود، یعنی وقتی افراد عباراتی را که مربوط به پیشنهاد شماست، جستجو می‌کنند، آگهی شما به‌صورت لینک اسپانسر ظاهر می‌شود.  این سیستم، سیستم “پرداخت برای هر کلیک” است که یعنی شما می‌توانید تعیین کنید که برای یک سری از عبارات، آگهی شما ظاهر شود، اما فقط وقتی روی آگهی شما در نتیجه جستجوی وب کلیک شد، هزینه آگهی را پرداخت می‌کنید، به عبارت دیگر پرداخت برای هر کلیک!

تحقیقات نشان می‌دهد که ۸۷% کاربران وب، بعد از صفحه اول دیگر نتایج سایر صفحات موتور جستجو را بررسی نمی‌کنند. ضمنا هرچقدر سایت شما در صفحه بالاتر ظاهر شود ، افراد بیشتری وب‌سایت شما را می‌بینند چون کاربران ترجیح می‌دهند بر گزینه‌های بالاتر کلیک کنند.

پس چرا از گوگل ادوردز استفاده کنیم؟

امروزه مشخص است که بازدیدکنندگان سایت‌ها با هم تفاوت دارند. بعضی از آن‌ها “ترافیک جستجو و گشتن در وب” هستند، به عبارت دیگر بازدیدکنندگانی که ممکن‌است وبسایتی را در نتایج اصلی موتورهای جستجو بیابند. این نوع ترافیک با ترافیک مستقیم گوگل ادوردز  یا “ترافیک پرداخت برای هر کلیک” متفاوت است. دلیل آن ساده است: ترافیکی که برای گشتن در اینترنت و دیدن نتایج اصلی ایجاد می‌شود، معمولا فقط برای کسب اطلاعات است. در حالی‌که ترافیکی که برای هر کلیک روی آن پول دریافت می‌شود، مربوط به کاربرانی است که به منظور خرید محصول یا استفاده از خدمات جستجو می‌کنند. بنابراین، قاعدتا نیاز به میلیون‌ها بازدیدکننده ندارید، بلکه گوگل ادوردز بازدیدکننده‌های مشخص و هدفمند دارد.

به همین سادگی نیست!

متاسفانه بله، به همین سادگی‌ها نیست. شما می‌توانید با صرف چند دقیقه زمان، و ساختن حساب کاربری گوگل ادوردز و کمپین  به نتایج و ترافیکی عالی برسید. اما بدون مدیریت گوگل ادوردز، متوجه خواهید شد که نه تنها پولتان بدون هیچ نتیجه مثبت هدر رفته‌، بلکه با این‌که ترافیک وبسایت شما بالا رفته‌است، اما کاربران از این‌که نتایج مورد نظر خود را نیافته‌اند، مایوس شده، و به دنبال وبسایت‌های دیگر خواهند رفت. بنابراین شما بودجه و مشتریان بالقوه را از دست خواهید داد.

اما با مدیریت گوگل ادوردز، نه تنها فعالیت‌های شما برای رسیدن به ترافیک هدفمند وبسایت موفقیت‌آمیزتر خواهد بود، بلکه ممکن است عبارات مورد نظر شما، مدنظر رقبا نباشد، و بنابراین زمانی‌که هزینه قرارگرفتن در مکان پایین‌تری را پرداخت می‌کنید، در واقع در جای بالاتری از صفحه جستجو قرار می‌گیرید.

چطور ممکن است؟

این‌که چه کسی صورتحساب بیشتری برای آگهی‌های گوگل دریافت می‌کند، بستگی به تعداد کلیک‌ها و میزان موثر بودن آگهی دارد. اگر آگهی و هدف آن به عبارتی که برای آن بازاریابی انجام می‌دهید، نزدیک‌تر باشد، احتمال این‌که بازدیدکننده مرتبط و از نوع “پرداخت برای هر کلیک” باشد و هم‌چنین این‌که بازدیدکننده‌، مشتری بالقوه باشد، بیشتر است.