وی پیمنت

۵ نکته که باید برای تبلیغ در گوگل بدانید

تبلیغ در گوگل دیگر به عنوان یکی از متد هایی برای بازایابی شناخته میشود این ابزار فوق العاده به تبلیغ دهندگان امکان این را میدهد که کاملا بتوانند بازار هدف خودشان را نشانه بگیرند و هزینه ایی که برای تبلیغ شان انجام میدهند را در بهترین شکل ممکن خرج کنند و مناسب ترین نتیجه را بگیرند
به دلیل نیست که ۹۶ درصد از در آمد کمپانی به بزرگی گوگل تنها از طریق تبلیغات گوگل ادوردز است مقدار بسیار بالایی که با دیدن حجم بسیار بالای تبلیغ دهندگان در هر زمینه ایی میتوان دلیل این مقدار درآمد گوگل از این بخش را دریافت کرد

گوگل ادوردز در ایران نیز چند سالی است که دیگر به عنوان یک روش خوب برای بازاریابی استفاده میشود خصوصا این روش برای کسب و کار های کوچک که در ابتدا راه هستند بسیار مورد توجه قرار گرفته است چرا که با یک سرمایه اندک برای این نوع تبلیغ میتواند چندین برابر هزینه در آمد داشته باشند

 

در ایران کلمات خرید بلیط هواپیما و طراحی سایت و تبلیغ در گوگل و ثبت شرکت  جزو گران ترین کلمات فارسی در گوگل ادوردز هستند که حتی در برخی موارد نرخ هر کلیک آن ها نیز تا ۱۰ دلار نیز بالا میرود رقابت بسیار شدید در این زمینه باعث شده است تا برای رتبه اول در سرچ جدال سنگینی را مشاهده کنیم

جالب است بدانید کلماتی مانند بیمه و وکیل و وام جزو گران ترین کلمات در سرچ انگلیسی هستند که قیمت هر کلیک روی این کلمات تا ۵۰ دلار برای هر کلیک هم در مواقعی بالا میرود اما اگر این کلمات به انگلیسی سرچ کنید متوجه حجم بالای رقابت در این حوزه ها می شویددر این مطلب ۵  نکته بهتون معرفی میکنیم تا

بتوانید بهترین بازده از تبلیغات در گوگل دریافت کنید

 

 

 

۱ – تعیین هزینه مناسب

 

تعیین هزینه هر کلیک نیاز به تجربه زیاد در زمینه تبلیغات در گوگل دارد اگر هزنیه هر کلیک به صورت هدفمند و با معیار های مختلف درست پیش بینی کنید می توانید تا از هدر رفتن بودجه تبلیغاتی خودتون جلوگیری کنید یکی از این موارد quality score است یعنی نمره ایی که گوگل به landing page شما برای آن صفحه میدهد quality score عددی است بین ۱ تا ۱۰ که میزان بهینه بودن اون صفحه برای کلمه کلیدی شما مشخص میکند که به موارد مختلفی این نمره وابسته است یکی تعداد تکرار کلمه کلیدی شما در اون صفحه است و دیگری سرعت لود صفحه شما است و دیگری نسبت متن به کد شما در آن صفحه است همچنین شما میتوانید برا تخمین زدن هزینه هر کلیک از ابزار کاربردی google keyword planner استفاده کنید در سال ۲۰۱۷ گوگل تغییرات زیادی در بخش ادوردز و keyword planner ایجاد کرده است و پنل جدیدی برای آن ها فراهم ساخته است

 

 

۲ – تعیین زمان و منطقه جغرافیایی

 

نکته مهم دیگری که در ادوردز اهمیت فراوانی دارد این که زمان مناسب را برای تبلیغات انتخاب کنید زمانی که تبلیغات را میخواهید در سرچ سایت شما باشد اگر شما خدماتی را ارائه میکنید که در ساعت های اداری انجام میشود باید تایم تبلیغات خودتون محدود کنید تا هزینه اضافه پرداخت نکنید نکته دیگر تعیین مکان جغرافیایی مناسب برای نشان دادن تبلیغات شما است که مکان جغرافیایی با آگهی شما مرتبط باشد

 

 

۳ – از exact match keywords استفاده کنید !

 

exact match keywords به معنای آن است که فقط تبلیغات شما برای کلمات کلیدی که تنها شما انتخاب میکنید برای قسمت keywords انتخاب میکنید نمایش دهد به صورت پیشفرض وقتی keyword تعریف میکنید به صورت phrase keywords تعریف میشود برای مثال اگر روی این قسمت باشد لیست کی ورد های شما اگر مثلا کلمه طراحی کلمه کلیدی شما باشد تبلیغ شما هم برای کلمات طراحی سایت و طراحی دکوراسیون و بهترین طراحی و … نمایش داده میشود که به این صورت هزینه شما برای تبلیغات خیلی هدفمند نمیشود و شارژ اکانت شما خیلی سریع تمام میشود این نوع تنها برای کسب و کار های بزرگ توصیه میشود و کسب و کار های کوچک و نوپا بهتر است از exact match keywords استفاده کنند تا بهترین نتیجه بگیرید

 

 

۴ –  متن تبلیغ جذب کننده

 

حتما حتما در متن تبلیغاتی خودتون از کلماتی استفاده کنید که کاربر جذب تبلیغ شود و مجاب به کلیک بر روی آن شما میتونید حتی در متن تبلیغاتی خودتون یا در عنوان از اموجی های نیز استفاده کنید که به تازگی گوگل اجازه استفاده از این نوع المان را داده است سعی کنید در متن خودتون شماره تماس هم قرار دهید و یا این از call extension استفاده کنید که این امکان را به شما میدهد تا در سرچ موبایل گزینه call برای آگهی شما وجود داشته باشد تا مشتریان شما به راحتی بدونه اینکه حتی وارد سایت شما شوند هم بتوانید با شماره شما تماس بگیرند به تازگی گوگل سرویس جدیدی برای تبلیغات خودش ایجاد کرده است به اسم call only به این معنا که دیگر آدرس سایتی برای تبلیغ شما به گوگل نمیدهید و تنها شماره تماس در آگهی شما است و اگر فردی بر روی آگهی شما کلیک کند مستقیما شماره شما وارد صفحه تماس میشود

 

 

۵ – سرچ موبایل را دست کم نگیرید !

 

براساس آماری که در نیمه اول سال ۲۰۱۷ گوگل انتشار داد ۷۰ درصد جستجو ها توسط گوشی های موبایل انجام میگیرید و تنها ۳۰ درصد از جستجو ها مربوط به دکستاپ و تبلت ها است این موضوع اهمیت تبلیغ روی جستجو موبایل ها نشان میدهد
گوگل این امکان را فراهم ساخته است که شما تنها بتوانید بر روی نسخه گوشی های موبایل جستجو تبلیغ انجام دهید این مورد باعث میشود تا شما مخاطبان بیشتری را به آگهی خودتان جذب کنید
شما عزیزان میتوانید برای ساختن اکانت گوگل ادوردز از طریق شرکت وی پیمنت اقدام کنید این سرویس توسط شرکت ما برای مدت محدودی بدون هیچ گونه کارمزدی انجام میشود و شما تنها هزینه تبلیغات را میپردازید

2 پاسخ به “۵ نکته که باید برای تبلیغ در گوگل بدانید”

  1. تبلیغات در گوگل گفت:

    ممنون اطلاعات خوبی بود با استفاده از تبلیغات
    در گوگل می توان بازخورد بالا بودن در کلمات مختلف برای سئو با
    بررسی کرد.البته تبلیغات گوگل
    هزینه دارد

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *